FAQ

Hoe kan ik een hotel boeken?

Als u een arrangement tegenkomt dat u wilt boeken, klikt u op bekijk dit arrangement en vervolgens kiest u in de kalender voor de gewenste aankomstdatum. Hierna kiest u het aantal personen, kamers en het kamertype. Vervolgens klikt u op boek dit arrangement. Zodra u uw gegevens ingevuld heeft en uw boeking heeft verzonden, verschijnt er een bericht dat uw aanvraag verzonden is met hier in een reserveringsnummer. Is er gelijk beschikbaarheid (als de kalender groen is) wordt er direct een boeking voor u gemaakt.

Hoe kan ik een boeking wijzigen?

Wijzigen is, in overleg met het hotel, in de meeste gevallen mogelijk. Er kunnen mogelijk wijzigingskosten in rekening worden gebracht. Indien u uw reservering wijzigt binnen bovenstaande annuleringstermijn en op een later tijdstip alsnog uw boeking annuleert, dan wordt het percentage aan annuleringskosten berekend dat op het moment van wijzigen van toepassing was. Indien het percentage op het moment van annuleren hoger ligt dan op het moment van wijzigen, dan wordt het hoogste percentage gehanteerd.

U kunt uw boeking wijzigen door telefonisch contact op te nemen met Marrea Hotelarrangementen op: 0571-277744 of door te mailen naar info@marrea.nl

Kan ik een ander type kamer boeken dan de kamer die in het arrangement is opgenomen?

Dit is in principe mogelijk. Voor een ander type kamer wordt veelal een toeslag gevraagd. Deze toeslag verschilt per hotel en per type kamer. Wanneer u een ander type kamer kunt reserveren bij het arrangement staat dit bij uw keuze van kamer vermeld. Daarbij staat dan direct de toeslag voor de kamer vermeld.

Hoeveel bedraagt de toeristenbelasting?

De toeristenbelasting verschilt per plaats; het is ofwel een vast bedrag per persoon per nacht, ofwel een percentage van de kamerprijs. Deze verschillen van € 0,00 tot ± € 5,85. De toeristenbelasting is vrijwel nooit inbegrepen in de arrangementsprijs.

Bevestigen

 

Hoe weet ik of mijn boekingsaanvraag ontvangen is?

Zodra u uw gegevens heeft ingevuld en uw aanvraag heeft verstuurd, krijgt u een nieuwe pagina te zien met de gegevens van uw aanvraag. Zodra u deze heeft ontvangen kunt u er zeker van zijn dat wij uw aanvraag in goede orde hebben ontvangen.

Hoe lang duurt het voor mijn boeking bevestigd wordt?

Wanneer uw aanvraag verzonden is, ontvangt u binnen 24 uur een reactie. Dit met uitzondering van aanvragen die verstuurd worden vanaf vrijdag 17.00 uur en aanvragen in het weekend. Aanvragen verstuurd na vrijdag 17.00 uur worden vanaf maandag in behandeling genomen.

Ik heb een arrangement via de website geboekt maar nog geen bevestigingsmail  van Marrea ontvangen, hoe kan dit?

Mocht u binnen de aangegeven termijn voor het ontvangen van een bevestiging nog geen bevestigingsmail hebben ontvangen, raden wij u aan telefonisch contact op te nemen met Marrea Hotelarrangementen op telefoonnummer 0571-277744.

Annuleren

 

Welke annuleringsvoorwaarden gelden er?

U betaalt voor een reservering altijd € 14,50 boekingskosten. Als u uw reservering annuleert blijft u deze € 14,50 verschuldigd. Annuleert u vanaf 1 maand voor aankomst, zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Dit houdt het volgende in;

UNIFORME VOORWAARDEN HORECA RESERVERINGEN
Deze informatie stelt u op de hoogte voor wat betreft de kosten die een annulering met zich meebrengt.

Bij annulering:
=> meer dan 1 maand voor aankomst bent u niet gehouden enig bedrag te betalen.
=> meer dan 14 dagen voor aankomst bent u gehouden 15% van de reissom.
=> meer dan 7 dagen voor aankomst bent u gehouden 35% van de reissom.
=> meer dan 3 dagen voor aankomst bent u gehouden 60% van de reissom.
=> meer dan 24 uur voor aankomst bent u gehouden 85% van de reissom.
=> binnen 24 uur voor aankomst bent u gehouden 100% van de reissom.

Deze percentages zijn wettelijk vastgelegd in Art. 9.2.2 van de Uniforme Voorwaarden Horeca 2002.

Hoe annuleer ik mijn boeking?

Uw reservering dient u via Marrea Hotelarrangementen te annuleren. U kunt uw reservering telefonisch of per e-mail annuleren. Let Op! Aan annuleren zijn kosten verbonden.

 

Beschikbaarheid

Hotel Zoeken

Wat moet ik doen als ik een vraag over een hotel of kamer heb?

Voor algemene vragen kunt u telefonisch contact opnemen met Marrea Hotelarrangementen, of een e-mail sturen naar info@marrea.nl. U ontvangt dan -op werkdagen- binnen 24 uur een reactie op uw e-mail.

Betaling

Betaal ik aan Marrea Hotelarrangementen of aan het hotel?

De reserveringskosten worden als aanbetaling van de boeking direct in rekening gebracht. Het resterende bedrag betaalt u 35 dagen voor aankomst aan Marrea. Komt u binnen 35 dagen aan dan betaalt u per direct het gehele bedrag.

Bij een reservering via internet betaalt u direct via Ideal de reserveringskosten van € 14,50. Boekt u binnen 35 dagen voor aankomst, dan betaalt u de totale reissom direct via Ideal.
Bij een telefonische boeking ontvangt u na reservering een factuur per e-mail of per post.

Het Hotel

Wanneer kan ik inchecken en uitchecken?

De incheck- en de uitchecktijd verschilt per hotel. Gebruikelijk is dat u rond 15.00 uur mag inchecken en uw kamer dient te verlaten voor 10.00 uur. In de bevestiging die Marrea u toestuurt vindt u de exacte tijden die gehanteerd worden. Mocht u laat of zeer vroeg aankomen, dan kunt u dit bij de reservering doorgeven.

Wij willen met kinderen komen. Zijn er speciale kindertarieven?

De meeste hotels hanteren een kinderkorting. Deze wordt alleen berekend als de kinderen bij de volwassenen op de kamer verblijven. Vaak is de kinderkorting 50% van de arrangementsprijs voor kinderen t/m 11 jaar. Kinderen onder de 2 jaar verblijven vaak gratis, normaal gesproken worden er dan wel kosten berekend voor het huren van een babybedje. U kunt de exacte kinderprijzen altijd terug vinden bij het hotel onder het tablad hotelinformatie.

Kan ik mijn huisdier meenemen?

Dit verschilt per hotel. Hotels waar huisdieren welkom vragen wel een toeslag per hond per nacht. Bij het hotel, tablat hotelinformatie kunt u terugvinden of er huisdieren zijn toegestaan en welke toeslag er van toepassing is.

Waar vind ik de contactgegevens van het hotel?

In de bijlage van de bevestiging die u na reservering ontvangt staan alle contactgegevens (adres, telefoonnummer e.d.) van het hotel.

Hoe kan ik suggesties, opmerkingen m.b.t. uw website doorgeven?

U kunt uw opmerkingen of commentaar mailen naar info@marrea.nl.